Monday, October 14, 2013

Selamat hari raya aidil adha

salam kawan-kawan....

sorry sgt2 lm aku x update blog..bkn apa..bz sbnqnya ngn assignment,cr bahan utk projek...ni relaks lah skt..pg td mcm biasa setiap kl lebaran menjelma aku ngn family aku akan busy kat dapur..bt apa lg..masak serunding ngn ketupat lah..hehe

selalu mskn wajib tiap kali ry ialah ketupat, serunding daging ngn rendang ayam..side order mcm kek or puding tu mesti ada jg lah..bkn apa..lps mkn benda berlemak ngn pedas ni kt nak lah jg basahkan tekak kt ngn benda manis kan? serunding daging ni menu turun-temurun daripada arwah tok aku..jd bl tok aku dah meninggal,mak aku lah pl yg amik alih msk hidangan ni setiap kl lebaran...pas msk,akan bahagi hidangan ni kpd 3 bahagian..1 bahagian utk makan kat umah,1 bahagian lg bg kat wan ngn tok aku..1 bahagian lg kat tok ayah ngn mak tok aku.tp yg tinggai skrg wan aku ja..tp utk bahagian tok ayah aku,kami ttp akan bahagi jg tp nanti serunding ni akan dpt kat makcik aku..sbb makcik aku tinggal kat umah pusaka arwah maktok ngn tok ayah.

setiap kali lebaran kami bkn mcm family2 len yg akan gaduh or berebut nak blk kg mana..tau sbb apa? sbb umah wan ngn tok aku dgn umah tok ayah ngn maktok aku kat Penang ja..kalau turn ry ni blk umah wan ngn tok aku dl,jd pg tu kami akan blk sana dl..ptg tu kami akan ke umah tok ayah ngn mak tok pl..jd tukaq..cetulah cerita dia..ada phm?hehehe...

oklah kwn2..aku pun nak cita tu ja..ops,sblm aku terlupa aku nak amik kesempatan ni nak ucapakan SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA kpd semua muslimin dan muslimat kat seluruh dunia..x lp jg kp followers aku yg x berapa nak ramai tu..huhuhu..xpa lah..janji ada jg followers drp x dak..hehehe...ok assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment