Thursday, October 3, 2013

terkejut i!!

wah,biaq betoi!!! almost 3 years aku x update blog ni....hahahaha..gila kan...aku pun hampir terlupa aku ada create blog ni..td ms google cr nm sendiri (konon2nya nak tgk famous ke idak..hehe) tgk2 keluaq blog ni..mmg hampir2 terlupa lah psl blog ni..sian dia..sorry ek blog..aku bkn sengaja x nak update or lupa kat u..p aku betoi2 terlupa..nsb I tergerak hati nak google nm sendiri....hahahaha

Anyway, aku dah pun selamat bergelar seorang graduan dan menggenggam segulung ijazah. 4 hb 10 ni ckplah 2 thn...wah, x sangka ms berlalu dgn begitu pantas..kalau aku dah khwn,anak pun dah pandai jalan.hahaha...la ni aku tgh bertungkus-lumus pl perah otak nak menghabiskan pengajian aku kat UPSI...tu lah...lain kl jgn kata x mau sambung..kan dah kena..hari tu plan kot len jd kot len..konon2nya nak sambung Master pas dah dpt keja..part time lah konon2nya..tgk2 here I am..

Ni semua sbb ssh lah nak dpt keja yg setaraf dgn kelayakan..hari tu aku keja jd Kerani Pembelian kat Sunny Tech (M) Sdn. Bhd. start keja 2 hb 6 2011..aku hbh praktikal 19 hb 4...jd lbh kurg sbln lah aku rehat kat umah sblm start keja..keja kat sn pun kwn aku yg rekemen..aku pun p lah interview..sj2 cb nsb..tgk2 dpt..ketua aku indian prmpuan..tua lg dr aku lah..of course..keja bhgian Purchasing ni sbnqnya best jg lah..keja bt PO..Po tu Tempahan Belian @ dlm bahasa omputihnya Purchase Order...kiranya lau ada sp2 dr mn2 bhgian nak order brg bg bhgian depa,jd depa kn mel aku lah..(wah,cam bos pl rs..hihi)..aku akan buka PO tu..and then aku akan bg kat ketua aku suh semak and then dia akan sign..dia pl akan bg PO tu kat bos besaq kami dan kalau approve, bos besaq akan sign..cetulah ceritanya..

Selain tu, tugas aku yg len adalah kwl dan smpn stok, jumpa dgn pembekal (kalau bos aku xdak), bt Material Calculation...maknanya aku kn kira bp chasis...and exc tu nak gn bg bln ni..n then aku kn bt tempahan kat pembekal..pembekal tu pl akan hntq ikut kuantiti yg kt nak..benda ni kn kira betoi2 sbb tkt terlebih or terkurang..lau terlebih xpa sbb ley smpn gn bln dpn tp lau terkurang tu mslh...sbb lau nak order len mkn masa...bila mkn ms kerja dept len x ley jln..esp bhgian Assembly lah..bila keja x jln, pekerja2 bhgian tu nganga lah jwbnya..bila dp nganga, bos pun mrh..bl bos mrh, kami lah nanti yg kena sbb brg x cukup..jd kesimpulannya, order brg tu kn bg cukup or biaq lebih x pa..walaupun Purchasing ni mmg under kos yg aku amik ms dip ngn degree dl tp ntah..aku x mnt sgt benda2 ni..maybe sbb dia melibatkan bidang pembuatan kot..rsnya lah..hehehe...tp bnyk lah benda yg aku bljq drp ketua aku ngn kwn2 yg len..depa semua baik..sbb tu bl aku ckp nak resign dp terkejut..dp tnya why?aku diam je..ketua ku pun terkejut..tau aku tlh apa dlm resign letter tu?aku tlh aku nak bhnti sbb dpt twrn smbung belajaq..haha..last2 pdn muka aku!mmg dpt sungguh..p tu lah nmnya jodoh..hahaha..

oklah t kt smbung g..pnjg pl aku dok berceloteh ptg ni..maybe lps gian sbb lama x update blog kot...hahahaha..ok lah..nak p siram pokok bunga ngn lipat baju dl..chow!

No comments:

Post a Comment